Voor ouders, leerkrachten, ondersteuners, studenten, zorgprofessionals & teams.
Leer kijken voorbij gedrag en labels, naar wat er écht speelt in breinen en systemen. Ons aanbod richt zich op het duurzaam versterken van mensen en hun omgeving. We werken vanuit neuro-inclusieve principes, waarin neurodiversiteit wordt gezien als een waardevol uitgangspunt – niet als iets dat opgelost moet worden.
Daarbij kijken we altijd systemisch en cultuurbewust: gedrag, communicatie en leerprestaties krijgen pas betekenis binnen iemands context – denk aan taal, cultuur, opvoeding, waarden en sociale omgeving.
Of je nu professional, ouder of student bent; we begeleiden je in het vinden van ruimte om te leven naar je potentie en te leren en werken op een manier die past bij jouw unieke brein én context.
Leer wat neurodiversiteit is, hoe je het herkent en ermee werkt.
Verdiep je praktijk met context en cultuursensitief leren kijken naar neurodivergentie.
Coaching voor volwassenen en studenten en leerlingbegeleiding, met oog voor breindiversiteit, culturele identiteit en de bredere context. ADHD, HSP, DYSLEXIE…
Neurodiversiteit gaat niet over ‘labels’ of ‘problemen’ — het gaat over verschillende manieren van waarnemen, denken, voelen en reageren op de wereld. In deze masterclass krijg je helderheid over wat neurodivergentie wél en níet is.
Deze masterclass biedt taal, tools en herkenning — zowel voor mensen die net kennismaken met het onderwerp als voor teams die al wat langer zoeken naar verdieping. Ook op maat inzetbaar voor ouders, leerlingen of studenten die willen leren over hun eigen brein of dat van anderen
Wil je neurodiversiteit beter begrijpen – juist in meertalige en cultureel rijke contexten in het onderwijs of de zorg?
In deze verdiepende masterclass duiken we in de vaak onzichtbare laag van gedrag. We onderzoeken hoe cultuur, opvoeding, systeeminvloeden en taal meespelen bij het ontstaan, herkennen en interpreteren van neurodivergentie.
Geschikt voor ouders, leerlingen, studenten, onderwijs- of zorgvragers die actief willen meedenken en meedoen.
Veel leerlingen, studenten en zorgvragers met een migratieachtergrond of meertalige opvoeding worden niet opgemerkt of verkeerd begrepen. Dit is niet vanwege hun uniek brein, maar omdat ze vastlopen binnen meerdere (soms botsende) normsystemen.
Deze masterclass is een perfecte vervolgstap na de basismodule, maar kan ook los aangevraagd worden.
Iedereen beweegt zich door het leven met andere startpunten, kansen en onzichtbare rugzakken. Maar wat betekent dat écht, in een team, klas of werkomgeving?
De Privilege Walk is een krachtige, ervaringsgerichte oefening die de gelaagdheid binnen je team, klas of groep voelbaar en zichtbaar maakt. Niet in cijfers of theorie — maar in de ruimte waarin mensen letterlijk stappen zetten en tegelijk ontdekken wat hen tegenhoudt of vooruit helpt.
Onder begeleiding van een veilige, systemisch onderbouwde werkvorm gaan we daarna in gesprek: wat raakt, wringt, verbaast? Waar ontstaat verbinding? En hoe vertaal je dat naar dagelijks handelen in zorg, onderwijs of samenwerking?
Deze oefening raakt – op een manier die blijft hangen.